Ana içeriğe atla

Dünyanın en şanssız gemisi


USS william d. porter 1942 yılında suya indirildi suya indirilmesinden 9.5 ay sonra yeni kaptan olan wilfred walter gemiye kaptan olarak atandı 1 ay süren test sürüşlerinden sonra gemi amerikanın virginia eyaletinde demirlendi genç ve deneyimsiz mürettebatı da merakla ilk görevlerini burada beklemeye başladı  
     Franklin Roosevelt,  Stalin ve Churchill
Avrupa ve Dünyanın geleceğini konuşmak için tahranda buluşmaya karar verdiler işte william d. porter ın hikayesi tam burada başlıyor.Tahran konferansına gitmesi gereken  Franklin Roosevelt bel altından felçliydi ve uçakla gidemezdi bu yüzden Franklin Roosevelt i taşıma görevi Amerikanın o güne kadar gelmiş geçmiş en büyük silahlarından olan uss iowa ya verildi uss iowa gelmiş geçmiş en hızlı zırhlılardan biriydi ve çok güçlü bir ateş gücüne sahipti ve bir komuta gemisi olarak tasarlandığı için küvete kadar varan lüks özelliklere sahipti uss iowa ya bu görevde denizaltı tehlikesine karşı özellikle destroyerlerin eşlik etmesine karar verildi ve bu çağırılan destroyerlerin içinde tabii ki william d porter vardı william d. porter mürettebatı ilk görev atamasını okuduğunda heyecandan ne yapacağını şaşırdı. ilk görev aşaması Amerikan başkanını korumak olan bu destroyerin genç mürettebatı heyecandan aptala bağladı ve denizcilikte tarihin en büyük saçmalıklar silsilesi bu heyecanla birlikte başladı peki ne oldu ? USS iowa çoktan yola çıkmıştı ve planlandığı gibi william d. porter ın yolda ona katılması gerekiyordu 12 kasım 1943 günü bu heyecanla apar topar yola çıkmaya çalışan william d.porter limandan çıkmak için geri manevralar yaparken hemen yanındaki destroyerlerden birinden çok büyük bir gürültü duyuldu ve hemen yanındaki destroyerin gövdesinden birçok parça suya döküldü yaptıkları ilk salaklık buydu heyecandan geminin çapasını çekmemişlerdi ve hava asılı kalan çapa yandaki destroyerin gövdesini yararak çizmişti kaptan walter özür dileyerek hızlıca sıvışıp iowa ya yetişmek için yola koyulmuştu ve yetişti filonun en çok korktuğu şey alman u botlarıydı ve tespit edilmemek için bütün filoya radyo sessizliği emri verildi ve sesli herhangi bir iletişim aracının kullanılması yasaklandı bu emir doğrultusunda filodaki tüm gemiler sadece işaret ışıklarıyla haberleşeceklerdi. Tüm filo kurallara uyup diken üstünde büyük bir sessizlikle ilerlerken birden dev bir patlama sesi duyuldu. Hidrofonlarda patlamanın su altından geldiği anlaşılınca tüm filo alarm durumuna geçti civarda bir denizaltı olmalıydı. Alarm durumuna geçince tüm radyolar açıldı ve bağlantı sağlandı ve tüm mesajlaşmalardan sonra gözler william d. porter a çevrildi çünkü gelen patlama sesi bir torpidodan değil william d porter ın güvertesinden sıyrılıp denize düşen ve derinlik ayarı yapılmadığı için patlayan bir su altı bombasıydı bizimkiler acemiliklerini belli etmişlerdi işin dahada kötüsü bombayı iowanın nerdeyse dibindeyken düşürmüşlerdi utançtan kızardılar tabii ki yine de sefer devam etti. Denizcilikte gizli dalgalar vardır ve bu dalgalar aniden belirip 12 metreyi bulabilirler. william d. porter da bu gizli dalgalardan biri tarafından aniden çarpıldı geminin güvertesinde bulunup bağalnmamış ne varsa bu kocaman dalga tarafından yıkanıp denize püskürtüldü bu denize püskürtülen şeyler arasında bir daha asla bulunamayacak olan bir denizci vardı fakat bu dalga bununlada yetinmeyip geminin kazan dairesini de devre dışı bıraktığı için geminin motor gücü yarıya indi ve yavaşlayarak filonun arkasında kaldı. Durum böyle olunca istemeden de olsa radyo sessizliğini bir daha bozup uss iowaya rapor verdiler ve azarlandılar tüm bu şanssızlıklar artık bitmeliydi ve bir daha bir saçmalık yaşanmaması için kaptan walter gemiyi alarm durumuna geçirdi artık herkes pür dikkat nöbette duracak ve başka bir şanssızlığın yaşanmasına müsade edilmeyecekti ertesi gün uss iowa nın kaptanı geminin hava savunma sistemini  Franklin Roosevelt e göstermek için bir tatbikat düzenledi gök yüzüne balonlar salındı ve makineli tüfeklerle balonların hepsi patlatıldı. william d. porter da tatbikatta başarılı olmuştu fakat kaptan walter alarm durumunda oldukları için mürettebatına ekstra bir tatbikat düzenlemişti ve geminin torpido ateşlemesinden sorumlu personel torpido atış tatbikatı yapacaktı. Tüm torpidoların patlayıcı başlıkları çıkartılmıştı ve tatbikata geçildi 1. torpido ateşlendi 2. torpido ateşlendi 3. torpido ateşlendi dendiği anda muazzam bir tıss sesi duyuldu 3 torpido hızla suya fırlayarak tamda uss iowanın üzerine doğru gidiyordu çünkü tatbikat gereği bir hedef belirlenmesi gerekiyordu ve etrafta başka hedef olarak seçecekleri gemi olmadığı için tüm torpidoları uss iowaya kitlemişlerdi üzerinede gerçek bir torpidoyu kazara üzerine ateşlemişlerdi. william d. porter ın torpidolardan sorumlu subayı kaptan walter a torpido ateşleme emri verip vermediğini sordu. kaptan walter ın cevabı ise aynen şöyleydi +yooo hayır NE? Birden tüm gemi içinde belkide hayatlarının en büyük paniğini yaşayan yüzlerce asker deliler gibi koşuşturmaya başladı radyo sessizliği emri vardı ve utancından ne yapacağını şaşıran kaptan walter kesinlikle radyonun kullanılmasını istemiyordu ilk başta iowa ya işaret ışıklarıyla mesaj vermeye çalıştılar ama uss iowadaki sinyalci arkanızdan geliyor olarak gönderilen mesaj arkanızdan geliyoruz destekliyoruz olarak yanlış çevirdi. Saniyeler hızla ilerliyordu ve torpido hızla uss iowanın üzerine gidiyordu en sonunda radyoya sarılıp konuşarak değilde kodlarla iletişim kurdular ve iowa ya torpido geliyor mesajı ilettiler Uss iowa mesajı alır almaz tam gaz hızlandı ve hızlanmasıyla oluşan dev dalgaya çarpan torpido infilak oldu hemen william d. porter ın köprüsüyle iletişim kuruldu ve torpidonun nereden geldiği soruldu kaptan walter büyük bir utançla sessizce biz attık dedi uss iowanın topları william d. porter a çevrildi ciddi bir azar yedikten sonra william d. porter ın filodan ayrılması ve en yakın üsse gitmesi emredildi en yakındaki üst olan bermudaya giden william d. porter ın 273 kişilik mürettebatı gemi bermuda limanına varır varmaz amerikan deniz komandoları tarafından tutuklandı yapılan soruşturma sonrasında ortada bir ajan olmadığı ortaya çıktı ve torpidoların güvenlik anahtarlarından sorumlu deniz eri suçunu itiraf ederek torpidonun fırlatma anahtarını açık unuttuğunu itiraf etti bu er tam 14 yıl ağır iş cezasına çarptırıldı ancak başkan roosvelt araya girdi ve cezanın iptal edilmesini sağladı. Tüm mürettabat affedildi ancak cezadan kurtulamadılar ve william d. porter sürgün olarak alaska da aleut adalarına gönderildi fakat üzerlerindeki şanssızlıktan kurtulamamışlardı 1943 ü 1944 e bağlayan gecede yıl başı partisi vardı ancak gemiler boşaltılmamış herkes kendi partisini kendi gemisinde yapmaktaydı görev gücü komutanları hariç onlar aleut adalarının komutanın aleut adalarındaki evinin arka bahçesinde parti yapmaktaydı ancak birden dev bir patlama sesi duyuldu.Villanın ön bahçesinde kocaman bir patlama kriteri açılmıştı ve bu bir mermi kriteriydi haliyle herkes kafasını kaldırdı ve merminin geldiği yöne baktı ufukta tek bir gemi vardı william d. porter sarhoş olan askerlerden biri taretin içinde yaslandığı kolla topu ateşlemiş ve top mermisi de gidip komutanın evinin ön bahçesine düşmüştü gemi geri çağırıldı ve kaptanı değiştirildi. Kaptan değiştikten sonra gemi filipin çıkarmasına gönderildi ve bu çıkarmada gösterdiği iyi performansla birlikte okinawada görev aldı okinawa cepheside william d. porter için güzel başlamıştı burda başlıca görevleri deniz altılarına karşı korumak kıyı ateş desteği vermek ve en önemlisi kamikaze uçaklarını savuşturmaktı william d. porter bu cephede tam 6 kamikazze uçağı düşürmüştü ancak düşürdükleri son uçak william d. porter ın üzerine kamikazeye geçti ve gemi son anda sancak tarafıan hareket ederek uçağın sıyrılmasını sağladı ancak uçağın son bombası tam william d porter ın altında patladı ve gemi infilak etti bu patlama sebebiyle gövdesinde dev bir delik oluştu ve omurgası kırıldı mürettabat tam 3 saat direndi ancak başarılı olamadı ve gemi tahliye edildi ve william d. porter battı.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAVUZ GELİYOR YAVUZ

Daha önce bu donanma şarkısını duymuş muydunuz? Duymadıysanız büyük ihtimalle bunun suçlusu siz değilsiniz. ''yavuz geliyor yavuz'' aslında bir donanma şarkısı olmasına rağmen arkasında çok özel bir hikaye barındırır. Öncesinde isterseniz şarkıyı bir dinleyelim. https://www.youtube.com/watch?v=-UnrMwhw3qw& Gördüğünüz ve dinlediğiniz üzere şarkı aslında pek de ''hikaye'' içerikli değilmiş gibi gözüküyor değil mi? Bunun sebebi bu şarkının aslının böyle olmayışı.            --MARŞIN SÖZLERİ-- Yavuz geliyor Yavuz da denizi yara yara, Biz düşmanı yeneriz de başına vura vura. Yavuz geliyor Yavuz da denizi aşa aşa, Askerinle bin yaşa da Mustafa Kemal Paşa! --TÜRKÜNÜN SÖZLERİ-- Yavuz geliyor Yavuz da Denizi yara yara Kız seni alacağım da başına vura vura Gemim geliyor gemim de Vona Burnu'ndan beri Kız Allah'ı seversen de at başından çemberi Hey gidi kara gemi de topladın redifleri Döndün limandan beri de ağlattın ferikleri Yavuz ...

A poem of Rudyard Kipling Rudyard Kipling'in bir şiiri(Çeviri: Bülent Ecevit)

If … If you can keep your head when all about you Are losing theirs and blaming it on you, If you can trust yourself when all men doubt you, But make allowance for their doubting too; If you can wait and not be tired by waiting, Or being lied about, don’t deal in lies, Or being hated, don’t give way to hating, And yet don’t look too good, nor talk too wise: If you can dream – and not make dreams your master; If you can think – and not make thoughts your aim; If you can meet with Triumph and Disaster And treat those two impostors just the same; If you can bear to hear the truth you’ve spoken Twisted by knaves to make a trap for fools, Or watch the things you gave your life to broken, And stoop and build ’em up with wornout tools: If you can make one heap of all your winnings And risk it on one turn of pitch-and-toss, And lose, and start again at your beginnings And never breathe a word about your loss; If you can force your heart and nerve and sinew To serve your turn long ...

Admiral Scheer.

Admiral Scheer.Elit Alman donanmasının beş dev asının sonuncusu.En son batan, denizler hakimi, tarih sahnesinden fırlamış, bir modern korsan.Deutcland sınıfı ağır kruvazör,1934 de denizle buluştu.280 mm lik 6 topu ile saat de 52 km hızı onu düşmanlarının yakalamasına engel olacak gücü fazlasıyla veriyordu.2 Arado Ar 196 deniz uçağı ile ve radarla teçhiz edilen gemiye,mürettebatı tarafından çok sev ilen centilmen ve çok zeki, Theodor Krancke komuta ediyordu.İspanya iç savaşında ilk savaş deneyimi yaşayan gemi savaş başlayınca,Norveç sularında müttefik konvoylarını batırma görevini üstlendi.Konvoyu koruyan ticaret kruvazörü Jervis Bay'ı batırarak ilk zaferini elde etti.Ama kahramanca direnen Jervis Bay,konvoya zaman kazandırmış böylece gemiler kaçabilmişti.Açık denizlere yollanan Admiral Scheer burda aradığı ortamı fazlasıyla buldu. Modern korsan gemisi olarak destan yazdı.Kah kılık değiştirip kendini bir İngiliz kruvazörü olarak tanıttı,bazen İngilizce yayınlarla ...